...

Sådan får SteamCleaner 6.000 organiske besøgende fra Google hver måned

SteamCleaner mobil

Fakta om SteamCleaner

Juridisk navn: SteamCleaner ApS

Stiftet: 2019

Direktør: Magnus Skovborg

Sted: Aalborg

Organiske besøg om måneden
0
Faste betalende abbonnenter
0
Organiske besøg om måneden
0
Faste betalende abbonnenter
0
Arbejdsopgaver

Design af hjemmeside
SEO
Bookingsystem
Prisberegner
E-mail marketing
Digital Strategi
Abonnementsforretning
SoMe Content

SteamCleaner case

Om SteamCleaner

SteamCleaner er et nordjysk bilrengøringsfirma, der har specialiseret sig i bilpleje og cardetailing. Men det specielle ved SteamCleaner er, at de kommer til dig!

Om SteamCleaner

SteamCleaner er et nordjysk bilrengøringsfirma, der har specialiseret sig i bilpleje og cardetailing. Men det specielle ved SteamCleaner er, at de kommer til dig!

SteamCleaner case

I 2021 begyndte det at se udfordrende ud for SteamCleaner ApS, efter en fantastisk start med massiv efterspørgsel.

De havde truffet nogle dristige beslutninger og investeret store dele af deres startkapital i annoncer på Facebook og Instagram.

Desværre måtte stifteren af SteamCleaner, Magnus, efter seks måneder med denne strategi indse, at det ikke gik som planlagt. Annoncer var dyre, og de konverterede ikke tilstrækkeligt mange kunder, hvilket var nødvendigt for at opretholde en sund forretning.

Især i de kolde vintermåneder var det svært at tiltrække kunder, der ønskede bilrengøring. Der opstod en presserende nødvendighed for en ny strategi til at genskabe interessen omkring SteamCleaner-brandet. Der var også behov for nye tekniske systemer, der kunne konvertere flere kunder og spare Magnus for en masse tid.

Udfordringen

I 2021 begyndte det at se udfordrende ud for SteamCleaner ApS, efter en fantastisk start med massiv efterspørgsel.

De havde truffet nogle dristige beslutninger og investeret store dele af deres startkapital i annoncer på Facebook og Instagram.

Desværre måtte stifteren af SteamCleaner, Magnus, efter seks måneder med denne strategi indse, at det ikke gik som planlagt. Annoncer var dyre, og de konverterede ikke tilstrækkeligt mange kunder, hvilket var nødvendigt for at opretholde en sund forretning.

Især i de kolde vintermåneder var det svært at tiltrække kunder, der ønskede bilrengøring. Der opstod en presserende nødvendighed for en ny strategi til at genskabe interessen omkring SteamCleaner-brandet. Der var også behov for nye tekniske systemer, der kunne konvertere flere kunder og spare Magnus for en masse tid.

Løsningen

Som en del af forberedelsen til det omfattende analytiske arbejde, der ventede os, afholdte vi flere samtaler og en workshop. I fællesskab udarbejdede vi en forretningsplan og en konkurrentanalyse. Baseret på disse analyser udviklede vi en digital marketingstrategi, en prisstrategi, en konkurrencestrategi og en vækststrategi.

Vi indså, at der var et betydeligt segment af kunder, der var villige til at betale ekstra for at have en pæn og ordentlig bil, der ikke mister sin glans eller taber for meget af sin værdi. Denne vigtige beslutning kunne kun træffes efter en dybdegående kundeanalyse.

Denne indsigt var afgørende og markerede en betydelig ændring fra tidligere strategier, hvor Magnus og SteamCleaner havde brugt mange ressourcer på at tiltrække så mange kunder som muligt ved at tilbyde forskellige rabatpakker.

Med den nye indsigt i baghovedet begyndte vi at markedsføre SteamCleaner som “Luksus Bilpleje – For de dedikerede bilentusiaster”. I stedet for at forsøge at tiltrække et bredt publikum, satte vores strategi sig for at appellere til de rigtige kunder: dem med fine biler, dem der værdsatte deres tid og var villige til at betale ekstra for eksklusiv service.

Vores målsætning ændrede sig fra at tiltrække nye kunder til at opnå faste abonnenter, hvilket også løste problemet med lav likviditet i de træge vintermåneder.

For at støtte denne nye strategi hjalp vi Magnus og SteamCleaner med at udvikle og implementere en helt ny hjemmeside med en dynamisk prisberegner, et effektivt bookingsystem og omfattende indholdsbaseret marketing, herunder blogs og videoer. Alt dette bidrog til en eksplosion i besøgstallet.

Resultaterne

Resultaterne i denne case taler helt for sig selv. 

Gennem flere års dedikerede og målrettet arbejde, har Textera i samarbejde med SteamCleaner formået at løfte besøgstallet fra knapt 300 til næsten 6.000 organiske besøgende hver eneste måned. 

Blandt disse 6.000 brugere, køber i snit 750 kunder en luksus bilrengøring, og 263 stk. er faste betalende abonnenter. 

Ydermere har SteamCleaner mere end 2.500 varme leads i form af kunder, som har tilmeldt sig virksomhedens nyhedsbrev. 

Magnus Skovborg, SteamCleaner

"Vi var på jagt efter en partner, der kunne hjælpe os med at designe en hjemmeside, og oplære os i at drifte den. Det hele har foregået på vores præmisser, og rejsen har gjort os meget klogere på vores egen forretning, vores strategi og vores kernefortælling. I Textera har vi fundet en utrolig værdifuld partner."

Magnus Skovborg, SteamCleaner mobil

Magnus Skovborg

Direktør, SteamCleaner ApS

Magnus Skovborg

Direktør, SteamCleaner ApS

Beregn din pris herunder...

Det tager kun 2 minutter

Brand din forretning sammen med Textera..

Udfyld formularen herunder. Skriv, hvad du har brug for, og så kontakter vi dig indenfor 2 arbejdsdage med et tilbud

Et skridt tættere på din nye digitale strategi...

Vi har bare lige brug for lidt informationer først

Et skridt tættere på din fordelsklub...

Vi har bare lige brug for lidt informationer først

Beskyt din hjemmeside i dag

Udfyld venligst nedenstående formular

Et skridt tættere på din næste abonnementsforretning...

Udfyldt venligst nedenstående formular